وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog
وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog

حذف تفاوت تطبیق

به روز رسانی شد 94/10/07

با عنایت به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورخه 14 مهر سال 1394 بر ابطال بخشنامه شماره 55919/200-28/10/1389 معاونت وقت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و نامه شماره 103118/91/231/6-26/12/1391 امور حقوقی و قوانین معاونت مذکور مبنی بر تطبیق احکام کارگزینی کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که بعداز 1388/1/1استخدام شده یا می شوند با احکام کارگزینی کارمند نظیر که در اسفند ماه 1387استخدام شده اند طیفی از کارکنان دولت در چندروز آینده باید شاهد حذف دو بند قابل توجه از احکام کارگزینیشان باشند. یکم بند "ب" تفاوت تطبیق ، دوم بند "ح" سایر . این مبلغ چیزی در محدوده 130 هزار تومان الی 220 هزار تومان را شامل میشود. به سادگی قابل درک است که این مبلغ برابراست با 10 درصد کل حقوق و یا حتی بیشتر

این مصوبه در حالی به مرحله اجرا درآمده است که متاسفانه در سال جاری همین دیوان عدالت اداری دولت را مکلف به جبران مابه التفاوت ناشی از تفاوت نرخ تورم با میزان افزایش حقوق در سالهای گذشته کرده بود ، اما دولت محترم حتی به اصطلاح "خم به ابرو نیاورد" و اعتنایی به این رای دیوان ننمود. دولت نیز از این مصوبه اخیر دیوان به خوبی استقبال کرده و با توجه به اینکه طیف وسیعی از کارکنان را شامل نخواهد شد و به تبع آن اعتراض و گلایه کارکنان مشمول نیز آنچنان صدا دار نخواهد بود دستور به ابلاغ آن داده است . تا این لحظه چندین دانشگاه علوم پزشکی از جمله اردبیل، زنجان و وزارت آموزش و پرورش و ادارات و  سازمانهای مختلف نسبت به کاهش آن اقدام نموده اند.

حتی اگر این کاهش حقوق به حق و کاملا قانونی باشد که بسیار جای کارشناسی و تحقیق دارد ، در بدترین زمان ممکن (در پایان سال) برای کارمندان دولت با حقوق ناچیزی که کاملا صرف هزینه های سرسام آور زندگی و پرداخت اقساط و ... میشود اعمال میگردد. عملا این دسته از کارکنان همان اندک طعم افزایش حقوق سال آینده را نیز نخواهند چشید. به امید روزی که مسئولین کشور قبل از هر تصمیمی همه جوانب کار را سنجیده و به معقولترین شکل ممکن دستور به اجرای آن دهند.

در پایان متن کامل رای دیوان عدالت اداری را در لینک زیر برای مطالعه بیشتر قرار خواهیم داد .

رای دیوان عدالت اداری را مشاهده کنید

نظرات 32 + ارسال نظر
بهداشت خانواده سه‌شنبه 4 آبان 1389 ساعت 17:35

فقط میتونم بگم عجب!!!!!!!!!!

فرشاد چهارشنبه 5 آبان 1389 ساعت 21:50 http://www.p30sara.com/news.php

سلام.من هم از قربانیان 88 هستم. میخواستم این نکته را بگم که توجه داشته باشید علاوه بر این مبلغ هنگفتی که از اصل حقوق ما کسر شده اضافه کاری ما هم کم میشه چون بنابر قانون اضافه کار نباید از 50 درصد حقوق بیشتر شود .
پس ما از هر دو طرف داریم ضرر میکنیم.من پیشنهاد میکنم همه 88یها به صورت جمعی و در گروههای مختلف در هر شهر نامه ای به دیوان عدالت عداری و دفتر ریاست جمهوری و دفتر رهبری بفرستیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 23 آبان 1389 ساعت 12:10

با سلام

لطفا" اگر مسولی که می تواند این مشکل را حل کند و متن نامه را خوانده یا بدستش رسیده برای راحتی وجدان خودش هم که شده رسیدگی فرماید تا حق مردم بر گردنش نباشد.

س چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 18:33

سلام ، من استخدامی 89 هستم به صورت آزمایشی تا این ماه دریافت کردم ولی از این ماه به بعد علاوه بر این که کسر شد به اسم اینکه شما 6 ماه اضافه دریافت کردید مبلغ 109000 تومان دیگر هم در هر برج تا 5 ماه کم می کنند بنابراین نهایتا من 140000 تومان حقوق بگیرم که پول کرایه ماشین تا محل کارم نیست

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 19:09

سلام من از استخدامی های ۱/۴/۸۹ البته با ۷ سال سابقه حق التدریسی هستم ما ۴ ماه با تفاوت تطبیق حقوق گرفتیم و بعد حذفش کردند الان چون دارن اون ۴ ماه هم کم میکنند۱۶۰ هزار تومان دریافت میکنیم[:S012:اگه خواستید اقدامی کنید حتما مارا هم در جریان بذارید

ایمان چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 20:31

سلام.من هم از قربانیان 88 هستم. میخواستم این نکته را بگم که توجه داشته باشید علاوه بر این مبلغ هنگفتی که از اصل حقوق ما کسر شده ایا در وزارت بهداشت با این حقوق میشه زندگی کرد؟ حالا تشکیل زندگی پیشکش خودشان.
ریاست محترم جمهوری لطفا به مشکل ما رسیدگی فرمائید.
با تشکر از شما

ا-پ دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 18:30

البته باید به اطلاع دوستان عزیز برسانم که تفاوت تطبیق و میزان افزایش حقوق استخدامی های 88 در قانون بودجه 88 لحاظ شده که ظاهراً بدلیل عدم تأمین اعتبار اجرایی نشده است. به هر حال ما هم به شدت پیگیر قضایا هستیم.

ستم دیده سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 01:24

واقعا برای دولت تدبیر وامید که بخشی از کارمندان را با بی تدبیری نا امید کرد متاسفم درود بر شرف احمدی نژاد که به فکر بدبخت بیچاره ها بود راستی اصلا اقای روحانی از این اتفاق باخبرند...

سلام دوست عزیز.
این مشکل مربوط به چند سال قبل میباشد. مشکل حل شد

بی عدالتی تا کی سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 01:29

مگر استخدامی های قبل از 88که با ما در یک اداره کار می کنند از ما بیشتر کار می کنند یا ما کم کاری می کنیم پس عداات کجاست یعنی هیچ کدام از اعضای دولت تدبیر وامید صدای ما را نمیشنوند که اقدامی کنند مگر ما جزء ان دولت ومملکت نیستیم واقعا خیلی بی عدالتی شده نگذارید از دولت نا امید شویم و دلسرد

حمید یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 13:11

چه تفاوتی بین کارمندان قبل سال 88وبعدان وجود داردکه باید این بعیض لین انها باشدوانها تفاوت تطبیق بگیرند وما نگیریم لطفا یکی صدای مارا بشنود وپیگیری کند

باید از راه قانون وارد شد. ظاهرا بر اساس قانون تن به این کاهش زده اند

رضا سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 13:29

سلام
من سال 92 استخدام شدم امسال تفاوت تطبیق من و حذف کردن واقعا نهایت کم لطفی حقوق کفاف دهم ماه رو هم نمیده

درک میکنم... مارا نیز در غم خویش شریک بدانید

فاطمه یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 07:47

سلام کارمندان میراث فرهنگی تو شهرستانها وضعیتشون بدتره با حقوق ناچیز نهصد تومان که تفاوت تطبیق م ازش کم بشه چه طور میشه اداره کرد ....

سلام دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 14:45

انصاف کجا بود بابا از منم 105000 تومن کم کردن بی وجدانا با این کاراشون.

سلام دوست گرامی. شما میتوانید مشخصات کامل خود را عرض بفرمایید؟ محل کار و ...
چون تا کنون در استان گیلان به مرحله اجرا در نیامده است

ارجمند پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 20:13

من استخدامی سال 89 هستم حال این تفاوت تطبیق می خواهند حذف کنند تفاوت تطبیق من249000تومان هست حال ما دردمان به کی بگیم با این حقوق ناچیز

به صورت قانونی اعتراض دهید...

ناشناس یکشنبه 22 آذر 1394 ساعت 11:13

اینم از دسته گل دولت تدبیر و امید

بابادی شنبه 5 دی 1394 ساعت 11:30

سلامماه گیر افتادیم اما خدا را شکر این تفاوت تطبیق برای من خیلی کمتر از سایر همکارام بود چندبار اعتراض کردم چرا از من کمه اما کسی جوابگو نیست اما حالا که کم کردن من خیلی کمتر ناراحت شدم از من 46500 بود اما همکارام از 67500 تا 140000 متغیر بود اونا حالا عزا گرفتنه.از ما را از آبان به بعد کم کردند.

به هرحال بسیاری از کارکنان را ناراحت و غم زده نمودند...

محسن دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 17:45

سلام.لطفا راهنمایی کنید ازچه راهی اعتراض کنیم

اعتراضات باید به صورت منسجم و مرتب به معاونت نیروی انسانی دفتر ریاست جمهوری ارسال گردد

دامپزشک دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 22:13

دامپزشکی هم از ما کم کردن العان من قبل از سال 88 تواداره طرح نیروی انسانی بوده و قانون خدمات کشوری به اون تعلق داشته و بعد از اتمام طرح بلافاصله و بوندفاصله پیمانی شدم مگه من قبل این و در سال هشتاد پنج در اداره بوذم نباید کم کنن راهنمایی کنید ولی کم کردن

متشکریم از اطلاع رسانیتان

افعی پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 23:47

منم 88ای هستم.از ما هم کم کردن (سازمان صنعت معدن و تجارت آ.غربی اونم از اردیبهشت ماه 94). دوستان دقت کنید اونایی که نوشتن دولت تدبیر و امید, اتفاقا دقیقا هدف همینه که بی اعتماد کنن نسبت به دولت. بنده در کل جریانات بوده و پیگیری هم کرده ام (شکایت به دیوان عدالت اداری) در این قضیه شاکی دیوان محاسبات (قوه مقننه) هست و حکم دهنده هم دیوان عدالت (قوه قضائیه)!!!!ولی به هر حال چیزیه که شده و دودش به چشم ما بدبختا رسیده, شماها هم از هر طریق ممکن پیگیری کنید انشالله به جواب می رسیم.

با سپاس وتشکر از راهنماییتان

ناشناس پنج‌شنبه 24 دی 1394 ساعت 08:58

با سلام
دوستان ما از اداره خودمون که حدود 60 نفر میشدیم نامه نوشتیم.به نمایندگانمون.به آفای نوبخت.منم با دوستی که گفته بود دسته جمعی بصورت قانونی اعتراض کنید موافقم.اینطوری معلوم میشه که یه جای کار اشتباهه.خواهشا همه دوستان این کار رو بکنن و اگه میتونن بقیه دستگاهها رو هم در جریان بذارن.

ناشناس چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت 11:59

ببخشید مگه این 88 چکار کردنند که همش به ما گیر میدند لطفا همه دستگاهها نسبت به نامه نگاری دسته جمعی اقدام کنند موقع رای گیری که التماس میکنند موقع رسیدیگی مشکلات نیز به داد ما برسند ای نماینده محترم

علی سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 20:58

تو این مملکت هیچ وقت کارا بر اساس اصول نبوده، من متاسفانه ۲۲۵۰۰۰ت تفاوت تطبیقم بود که کم کردن، ولی حرف من اینه، عزیزان من، من زندگیمو براساس حقوق اندک دریافتی برنامه ریزی کردم حالا شما اومدین از این مبلغ ناچیز یه مبلغی رو کم میکنین که زندگی من به مشکل بربخوره این انصافه؟ اگه میخواستین حذف کنین برا چی اصلا میدادین که ما روش حساب کنیم؟تا زندگیمون که پر از مشکله خرابتر هم بشه،

هسن شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 14:52

باستناد ماده 13 قانون تشکیلات و آیین نامه دادرسی دیوان عدالت اداری 1390، اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است مگر در مورد مصوبات خلاف شرع یا در مواردی که به منظور تضییع حقوق اشخاص، هیات مذکور اثر آن را به زمان تصویب مصوبه مترتب نماید.

علوی دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 10:39

طبق اعلام نظر مکتوب معونت حقوقی رییس جمهور به دکتر نوبخت حذف تفاوت تطبیق شامل اونهایی میشه که بهد از رای دیوان یعنی 94/7/14 استخدام میشن و ماقبل را شامل نمیشه ولی سازمان مدیریت این اعلام نظر رو رد کرده .و طبق اطلاع من در ستاد حذف نشده و فقط استانها دارن حذف می کنن .با این حال میشه با پیگیری به نتیجه رسید.

حسینی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 17:31

متاسفانه استخدامی های بعد 88 خیلی در حقشون اجهاف شده مثلا من پیمانی هستم ولی فوق العاده مخصوص کارکنان پیمانی رو هم نگرفتم همکارای من که دو سال قبل تر از من استخدام شدن و پیمانی هستن احکامشون خیلی بالاتر از ماهاست در حالی که اوضاع اقتصادی کشور در سال هایی که ما استخدام شدیم بمراتب بدتر شد حالا هم که تفاوت تطبیق ها رو قطع کردن که بد اندر بدتر شد من با نماینده شهرمون صحبت کردم میگفت پیشنهادتون رو بنویسید بیارید تا تو بودجه سال بعد قانونی اضافه بشه

سلام.
دوستان عزیز اطلاعاتی در دست است که تاریخ اجرای این ابلاغ از مهر 94 لازم الاجرا میباشد. یعنی فقط نیروهایی که بعد از تاریخ فوق الذکر به استخدام دستگاهها در می آیند از دریافت این بند از حکم محروم خواهند شد. لطفا اگر کسی از دوستان اطلاعات تکمیلی در این زمینه دارد به اشتراک بگزارد. با سپاس فراوان

علی سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 21:43

با سلام
اقایونی که تو دیوان عدالت اداری کار میکنید شمار بخدا یه ذره فکر کنید و فکر کنید ببینید معنی اداره و سازمانتون چیه..تور به ابالفضل بشینید فکر کنید..مگه نه اینکه وظیفتون برقراریه عدالتتتتههههههه...کو عدالتتتتتت کوووو.چرا باید حقوق من با کارمندی که 2هفته زودتر از من استخدام شده ماهی یک میلیون تفاوت داشته باشهههه.این همه علی علی میکنید کوو عدالتتت علیتون....من که راضی نیستم حق زن و بچم ضایع میکنیددددد...خدای محمدددددد قسم میدم ازتون نگذره..یاحق

البرز یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 11:21

با سلام
ما تعدادی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی البرز هستیم صدامون متاسفانه به گوش مسئولین نمی رسه . وقتی اینا رای دیوان عدالت رو هیات امنایی کردند و همه چیزشون بر اساس هیات امنا تعیین می کنند . کل بودجه دانشگاه رو فقط اختصاص می دن به هیات علمی هر روز افزایش حکم هیت علمی هست که بیشتر میشه و حقوق کارمندان ضعیفی مثل ما روز به روز کمتر .

محمدرضا دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 11:50

باسلام من کارمند پیمانی فنی وحرفه ای استان اصفهان هستم.
متاسفانه سازمان ما از اولین جاهایی بود که این کاهش را عملیاتی کردن وبقیه واریزی راهم از روی حقوقمون برداشتن.
راهکار اقدام جهت عدالت اداری رابفرمایید.

حسن یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 15:03

متاسفانه اینقدر توی این مملکت شیر تو شیره که معلوم نیست کی درست میگه کی غلط؟ من استخدام پیمانی 1/7/92 هستم.اداره کل کار خوزستان.بهمن 94 این تفاوت تطبیق که 110 تومن بود رو حذف کردن. سال 95 بعد از چند ماه وزارت نامه داد که اونایی که قبل از تاریخ این نامه میگرفتن رو برگردونید و از اون تاریخ به بعد رو حذف کنید. حالا دوباره الان دیوان محاسبات گیر داده که هر کسی که بعد از 1/1/88 اومده رو حذف کنید.واقعا جنگل هم قانونمند تر از اینجاست.

گمنام یکشنبه 19 آبان 1398 ساعت 02:58

جالبه من از استخدامیهای ۸۸ هستم همون موقع از ما حذف کردند بعد از کلی اعتراض دوباره اسفند ۸۹ دادند الان میخوان بگیرند دولت تدبیر و امید تا بودجه کم میاره میاد سراغ کارکنان

علیرضا پنج‌شنبه 21 آذر 1398 ساعت 15:33

1398 آذرماه از علوم پزشکی مشهد هم کسر شد .
ما که باید نزدیک به 6 میلیون پس بدهیم .
با انتخاب روحانی ، یک چیزی هم بدهکار شدیم .

ادریس دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 14:09

در بخشنامه وزیر سابق آ.پ به شماره 170/18به تاریخ 94/10/19 در توضیح رای دیوان عدالت اداری آمده «... پرداخت تفاوت تطبیق ب کارکنان که بعد از 94/7/14استخدام می شوند و صدور طبقه تشویقی مجوزی ندارد»
بنابر این حذف تفاوت تطبیق از زمان صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه هیئت دولت (سابق ) از این زمان اجرا شده. نمی دونم به چه علت این شایعه در بین کارکنان دولت دوباره گسترش پیدا کرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد